The International Journal of Humanities
The International Journal of Humanities
EIJH
Literature & Humanities
http://eijh.modares.ac.ir
1
admin
2538-2640
2538-2659
10.52547/eijh
en
jalali
1382
11
1
gregorian
2004
2
1
11
1
online
1
fulltext
en
برنامه درسی ساختار مدار و آموزش دستور زبان:
تاملی در کلاسهای زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه
The Structural Syllabus and Grammar Teaching:
Implications for the EFL Classroom
هدف از نگارش این مقاله بررسی نقش برنامه درسی ساختار مدار در محیطهای آموزش زبان انگلیسی است که در آن زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه و نه زبان دوم تدریس میشود. مقاله با بررسی اجمالی برنامه درسی ساختار مدار شروع شده و به نقاط ضعف آن میپردازد. سپس نقش دستور زبان در آموزش زبان انگلیسی مورد نقد و بررسی قرار میگیرد. سرانجام پیشنهاد میشود که به دلیل نقش اساسی آموزش دستور زبان در آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه، برنامه درسی ساختار مدار در اینگونه کلاسها کارایی بیشتری دارد. برنامه درسی ساختار مدار ارائه شده در این مقاله دو ویژگی دارد؛ اول، با سیستم درونی فراگیری پیشنهاد شده به وسیله تحقیقات روانشناختی زبان همخوانی دارد؛ دوم، از فعالیتهای آموزشی نسبتاً جدید نظیر تمرینهای ارتباطی و بالابردن سطح هوشیاری زبانی بهره میگیرد.
This paper examines the role of the structural syllabus in EFL settings, particularly EFL classes in Iran. The paper starts with an overview of what the structural syllabus is. Afterwards, the shortcom-ings of the structural syllabus are reviewed. Next the role of formal grammar instruction is discussed in depth. Finally it is suggested that because of the crucial role that grammar instruction plays in EFL set-tings, the structural syllabus can serve these classes better than other syllabus types. The structural syl-labus advocated in this paper has two qualities. First, it is compatible with learners’ internal syllabus. Second, it benefits from innovative tasks such as consciousness-raising activities and communicative ac-tivities.
برنامه درسی ساختار مدار,آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه,هوشیار سازی
Structural Syllabus,Teaching English as a Foreign Language,Consciousness Raising
11
21
http://eijh.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1000-3639&slc_lang=en&sid=27
Sasan
Baleghizadeh
ساسان
بالغی زاده
100319475328460047089
100319475328460047089
Yes
Faculty of Foreign Languages, University of Tehran
دانشگاه تهران