The International Journal of Humanities
The International Journal of Humanities
EIJH
Literature & Humanities
http://eijh.modares.ac.ir
1
admin
2538-2640
2538-2659
10.52547/eijh
en
jalali
1390
6
1
gregorian
2011
9
1
18
2
online
1
fulltext
en
مفهوم سازی شناسه خواهی یکپارچه با استفاده از استراتژی
تئوری مفهوم سازی بنیادی (مورد مطالعه صنعت خودروسازی ایران)
Conceptualization of Integrated Brand Engagement (IBE) Grounded Theory Strategy: A Case Study of Iran Automobile Industry
هدف از مقاله حاضر ارائه مدل شناسه خواهی یکپارچه با رویکرد جهانی شدن بازار با استفاده از رویکرد تئوری مفهوم سازی بنیادی می باشد که در این تحقیق صنعت خودرو ایران به عنوان مورد انتخاب شده است.
هدف اصلی تحقیق حاضر ارائه و تدوین یک سیمایه منسجم و یکپارچه از شناسه خواهی بعنوان پارادایم سوم و نقشه راه در دهه جدید می باشد. که با در نظر گرفتن نقش استراتژیک موضوع تحقیق در بقاء شرکت ها با شناخت شناسه و مولفه های شناسه خواهی یکپارچه و متعقبآ مفهوم سازی آن صاحبان صنایع خودروسازی قادر خواهند بود پیش بینی و تصمیم گیری بهتری را اتخاذ نمایند. در روش تحقیق حاضر به جای تمرکز بر رویکرد قیاسی از رویکرد استقرایی در تئوری سازی بهره می گیرد. اصل اساسی در این روش حرکت از سمت داده به سمت تئوری است. بر این اساس ضمن مرور کلی بر فرایند روش که سعی شده مفاهیم و مبانی نظری اصلی این روش تحقیق بیان شود، نتایج حاصل از بکارگیری این نوع روش تحقیق مبتنی بر تحقیق در حوزه مطالعات شناسه (برند) بررسی شده است که نهایتا ماهیت شناسه خواهی یکپارچه و فرایند شکل گیری آن شناسایی شده و جایگاه هر یک از عناصر تشکیل دهنده الگوی شناسه خواهی در صنعت خودرو ایران در قالب مدلی ارائه شده است که در مدل استخراج شده استراتژی بازاریابی یکپارچه (شرایط شرطی)، ارزش ویژه عهد مشتریان (عملکرد و تعامل) و شناسه خواهی (برآمد) می باشند.
The purpose of this study is to conceptualize the Integrated Brand Engagement (IBE) with inductive approach based on data collected through interviews at Iran Khodro, Saipa, Bahman Group, Kerman Motor and Pars Khodro (during 2008-2010). The interviewees are Iranian automobile brand experts. Applying the grounded theory (GT), we could theorize the process in shaping IBE with the aim of proposing an integrated picture of brand engagement as a third paradigm. Bearing in mind the strategic role of the proposed topic in companies’ survival, we got into introducing brand for recognizing the engagement factors and then created the integrated brand engagement which let automobile industries’ owners foresee and determine better. In this theory, "Brand Equity" is the central phenomenon whereas “Integrated Marketing Communication (IMC) " is the causal condition. The central phenomenon is expressed in a set of actions and interactions, which is referred as “Customer Engagement". On the other hand, the Integrated Brand Communication (IBC) (as context conditions) and Shareholders Engagement elements (as intervening conditions) stabilize and expand the concept of engagement in the proposed model. The main consequence of this phenomenon is “Brand Engagement” leading to increase the long-term loyalty of customers, staffs and shareholders. These conditions lead all people who directly and/or indirectly involve with brand to advocate the brand because they have sense of belongingness and engagement to the brand even if they do not buy that product.
واژگان کلیدی: شناسه (برند),شناسه خواهی,تئوری مفهوم سازی بنیادی داده,کدگذاری باز,محوری و انتخابی
Brand,Brand Engagement,Grounded Theory,open coding,axial coding,Selective Coding
133
150
http://eijh.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1000-858&slc_lang=en&sid=27
vahab
khalili shojaei
وهاب
خلیلی شجاعی
100319475328460047328
100319475328460047328
No
دانشگاه تربیت مدرس
دانشگاه تربیت مدرس
sayed Hamid
khodadad hoseinie
سید حمید
خدادادحسینی
100319475328460047329
100319475328460047329
No
tarbiat modares university
دانشگاه تربیت مدرس
Parviz
ahmadi
پرویز
احمدی
100319475328460047330
100319475328460047330
No
tarbiat modares university
دانشگاه تربیت مدرس